Klaipėdoje -„žalia šviesa“ naujai perkėlai

žalia šviesa kelto rekonstrukcijaiKuomet tik pagėrės oras Klaipėdos savivaldybės planuose – rekonstrukcijos darbų vienoje svarbiausių miesto perkėlų.

Nors šie remonto darbai jau buvo planuojami beveik 5 metus, labai viliamasi, jog juos pagaliau pavyks įgyvendinti.

Preliminariai darbai bus užbaigti iki kito rudens. Naująja perkėla vienu metu leis keliauti žmonėms net dešimčia eismo juostomis, nei trimis lyg šiol.

Proceso eigoje būta teismų ir skundų

Pasak projekto organizatorių, visas organizavimo procesas buvo tikrai nelengvas, nuo nepasitenkinimo iš klaipėdiečių iki tinkamų darbų rangovų suradimo. Esą pagrindinis dalykas į ką reikia atsižvelgti dabar yra orai.

Norint, jog įmonė galėtų pradėti perkėlos renovaciją, reikia sulaukti bent jau kažkiek šiltesnių orų, kadangi pradėjus atlikinėti darbus esant įšalui, jie bus tikrai nepakankamai geros kokybės.

Kalbant apie keletą įdomių faktų apie projektą, iš viso renovacijos procesas savivaldybei turėtų atsieiti apie 1,5 milijono eurų. Konkursą dėl darbų atlikimo laimėjo įmonė „Kavesta“.

Pirminiai projekto eskizai kurti buvo pradėti dar 2015 metais. Tais metais kaip tik ir buvo suorganizuotas pirmasis konkursas darbams atlikti. Deja, tačiau darbus smarkiai sustabdė antrosios konkurso vietos laimėtojai, padavę perkėlos organizatorius į teismą dėl esą nesklandaus konkurso organizavimo.

Dėl teisinių priežasčių, organizatoriai tik 2018 metais oficialiai paskelbė, jog perkėla išties bus naujinama ir rekonstrukcija jau netrukus turėtų prasidėti.

Deja, tačiau tuomet konkursą laimėjusi „LitCon“ įmonė skelbė apie restruktūrizavimą, kas lėmė, jog darbai ir vėl stos. Po metų neveiksnumo ir įsipareigojimų nevykdymo, organizatoriai nutraukė sutartį su minėta įmone.

Tokį sprendimą „LitCon“ savo ruožtu apskundė teismui. Na, o ginčo metu teismas organizatoriams laikinai uždraudė ieškoti kito rangovo.

Organizatoriai laimėjo teisinį ginčą, net apskundus jį ir aukštesnėms instancijoms, todėl jiems buvo leista ieškoti naujo rangovo. Laimėjusiai „Kavestai“ jau buvo perduota ir statybvietė.

Turėtų atkimšti miesto gatves

Pasak organizatorių, pagrindinis projekto tikslas – atkimšti miesto gatves tose atkarpose kurios veda link keltų. Ypač vasarą, kuomet eismo srautas Kuršių nerijoje yra ypač intensyvus.

Iki vasaros pradžios, tikimasi įvykdyti pirmąjį darbų etapą – atnaujinti esamas 3 eismo juostas ir už jų nutiesti 5 naujas.

Antrasis etapas, kuris bus vykdomas vasarą iki rugsėjo pradžios, bus numatyta už bilietų į keltus kasų įrengti dar papildomas 5 eismo juostas. Taigi, iš viso šiame ruože bus net 10 veikiančių eismo juostų.

Organizatoriai pripažįsta, jog nuo nepatogumų gyventojai tikrai nebus apsaugoti. Kadangi darbai vyks ir vasarą, kuomet žmonių bus nemažai, gali tekti kiek ilgiau stovėti eilėse, tačiau šiuos darbus įvykdyti yra būtina, norint pagerinti situaciją eisme.

Skaičiuojama, jog šiuo metu perkėlos terminale telpa apie 25 laukiančių automobilių, tuo tarpu po rekonstrukcijos šis skaičius laisvai galės išaugti net iki 120 transporto priemonių. Tai esą turėtų ženkliai sumažinti spūstis visame mieste ir suefektyvinti keltų darbą.

Kitas dalykas, bus siekiama sumažinti kelto laukimo laiką. Šiuo metu automobilis turėti prastovėti eilėje apie valandą ir 20 minučių, tol kol jam bus leista užvažiuoti ant tilto. Organizatorių tikslas – sumažinti laukimą iki maksimalaus pusvalandžio.

Jis skaičiavo, jog praėjusią vasarą užfiksuota, jog ilgiausiai automobiliai eilėje patekti į keltą laukė 1 val. ir 20 min.

Galiausiai turėtų tapti patogiau įvažiuoti iš išvažiuoti nuo kelto kur šiuo metu vyrauja vos viena eismo juosta. Po rekonstrukcijos šiai funkcijai atlikti bus paskirtos dvi naujos eismo juostos.

Panašu, jog Klaipėdos laukia rimtas eismo pokytis.

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas / 5. Balsų skaičius:

Įvertinimų dar nėra. Būkite pirmas!