„Via Baltica“ ties Kaunu – nauja valdymo sistema transportui

via baltica kelio atnaujinimaiIXB koridoriuje ir „Via Baltica“ kelyje planuojama įrengti naują, dinaminę eismo valdymo sistemą, kartu su jais reikalingoms organizacinėmis, programinėmis ir techninėmis priemonėmis.

Su ja esą ženkliai padidėtų eismo saugumas, jis taptų kartu ir patogesnis, gerėtų ir bendra transporto infrastruktūra šioje teritorijoje.

Modernias transporto reguliavimo sistemas planuojama įrengti kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožuose Vilnius-Kaunas ir kelio Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruože Kaunas-Marijampolė.

Pagrindinis tikslas – didesnis saugumas

Pagrindinis projekto tikslas, žinoma, yra didesnis eismo dalyvių saugumas. Norint išvengti sužalojimų ir žūčių, kaip vienas kertinių principų yra įvardijamas tinkamos informacijos padavimas laiku eismo dalyviams. Tai ne tik padėtų išvengti incidentų, tačiau kartu sutaupyti laiką ir išlaidas.

Dabartiniai sklaidos kanalai neužtikrina, to, jog žmonės laiku sužinos tai, kas svarbiausias, todėl yra siekiama reguliuoti ir patobulinti eismo valdymo sistemą dinaminiais, kintamos informacijos kelio ženklais.

Tokius dalykus kaip leistinas greitis ir kitus, būtų galima reguliuoti pagal esamą situaciją eisme.

Projektas bus rengiamas ES ir LR lėšų pagalba

Įvykdžius tokį projektą, dinaminė eismo valdymo sistema bus įvesta tiek IXB koridoriuje ir „Via Baltica“ kelyje. Atnaujinimai keliuose A1 ir A5 bus rengiami tiek Europos Sąjungos struktūrinių, tiek Lietuvos Respublikos fondų lėšų.

Iš viso keliuose bus įrengiami šie dinaminiai sprendimai:

Bus įrenginėjami kintamos informacijos kelio ženklai
Steigiamos eismo srautų, greičio stebėjimo ir analizavimo priemonės
Kartu bus instaliuojamos oro sąlygų, kelio dangos būklės ir temperatūros jutikliai.

Skaičiuojama, jog projektas iš viso atsieis apie 6,3 milijonų eurų. 1,3 milijono bus skirta iš LR, o likę 5 milijonai – padengti ES lėšomis.

Pabaigai

Eismo reguliacinės sistemos atnaujinimai – tikrai teigiamas žingsnis efektyvesnio ir saugesnio eismo link. Tikėtina, jog ateityje tokie patobulinimai bus įrengiami ir daugiau Lietuvos kelių, nors kol kas apie tai oficialiai niekas neužsimena.

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas / 5. Balsų skaičius:

Įvertinimų dar nėra. Būkite pirmas!