Kas yra Via Baltica?

magistralinis keliasEuropos kelias E67 – tai tarptautinio mąsto greitkelis keliaujantis nuo Prahos, per Varšuvą, Marijampolę, Kauną, Panevėžį, Rygą, Taliną iki pat Helsinkio keltu.

Šis modernios statybos kelias apjungia net 6 šiaurės ir vakarų Europos šalis.

Vienas iš šio kelio ruožo einantis nuo Varšuvo iki Talino, kitaip dar yra vadinamas „Via Baltica“.

Šiame straipsnyje – plačiau apie šį kelią ir apie remonto darbus jame.

Trasa „Via Baltica“

Kaip jau minėjome, „Via Baltica“ trasa yra vadinamas kelio ruožą nuo Varšuvos iki Talino. Šis transporto koridorius, be jokios, abejonės yra pats svarbiausias Baltijos šalims, kadangi čia keliauja ne tik svarbiausi kroviniai, tačiau ir keleivių srautai.

Beveik visoje kelio atkarpoje yra bent po dvi eismo juostas, tuo tarpu kai kuriose kelio vietose Lietuvoje ir Lenkijoje yra ruožų turinčių net po 4 eismo juostas. Toks išplanavimas jiems suteikia greitkelio arba automagistralės statusus.

Kur šis kelias eina kiekvienoje Baltijos šalyje?

  • Lietuva – mūsų šalyje kelias baltica eina trasomis A10, A17, A8, A1 ir A5. Jis prasideda nuo sienos su Latvija, aplinkeliu apeina Panevėžį, Kauną, Marijampolę ir Užsibaigia ties Lenkijos siena.
  • Latvija – kelias eina A1, A4, A6, A5 ir A7 trasomis. Prasideda ties Estijos siena, aplinkeliu eina per Rygą ir užsibaigia ties Lietuvos siena.
  • Estija – Eina trasa Nr.4 nuo Talino uosto, per patį miestą, Pernu iki Latvijos sienos.

Kaip žinia, šiuo metu Lietuvoje vyksta intensyvūs „Via Baltica“ atnaujinimo darbai. Štai visai neseniai atidaryta naujas magistralinis ruožas „Kaunas-Marijampolė.“

Pagal numatytą remonto planą, visas kelias bus ne tik atnaujintas, tačiau kartu modernizuotas 4 eismo juostomis ateityje.

Remonto darbai „Via Baltica“

Tie kas dažniau važiuoja šiuo keliu, ko gero žino, jog kurį laiką čia vyksta intensyvūs remonto darbai. Tiesa, rekonstrukcija čia vyksta jau ne pirmą kartą.

Plėtros darbus galima suskirstyti etapais.

I plėtros etapas

Pirmieji plėtros darbai „Via Baltica“ kelyje vienoje iš svarbiausių šaliai šiaurės-pietų arterijos buvo atlikti dar 1997-2000 metais. Tuo metu pagrindine buvo naudojamos PHARE programos lėšos skirtos šalių infrastruktūroms plėstis.

Vieni iš svarbiausių darbų šiame periode buvo kelio A10 einančio nuo Panevėžio per Pasvalį iki Rygos, A8 kelias nuo Panevėžio iki Sitkūnų ir A5 kelias nuo Kauno iki Suvalkų. Kartu šiuo kelių atkarpose buvo atidaryta ir nauji smulkesni ruožai.

II plėtros etapas

Antrąjį etapą galima laikyti atliktus darbus remiantis ISPA skirtomis lėšomis 2000-2003 metais. Vienas ryškiausių darbų šiame etape buvo naujas A5 ruožas einantis per Marijampolę ir Kalvariją kurio ilgis 23,1 km.

Taip pat buvo nutiesta ir antra eismo juosta vakariniame Kauno aplinkelyje kurio ilgis 9,7 km. Čia taip pat buvo įrengtos ir naujos sankryžos.

Gavus ES narystę, Lietuvai atsirado galimybę toliau tobulinti savo kelių ruožus remiantis ES Sanglaudos fondo lėšomis.

Pirmoji paramos injekcija (71,5 milijonų eurų) buvo suteikta 2004 pabaigoje – 2004-2006 metų laikotarpiui. Naudojant šias lėšas buvo atnaujintas A5 kelio ruožas nuo Panevėžio per Pasvalį iki Rygos. Kartu šio etapo metu, Marijampolės aplinkelis buvo pajungtas į bendrą „Via Baltica“ kelių tinklą.

III plėtros etapas

„Via Baltica“ atnaujinimas pagal ES standartą – vienas svarbiausių Lietuvos kelių infrastruktūros modernizavimo prioritetų. Remiantis nauju paramos planu 2007-2013 metams, darbai šiame kelių tinkle buvo tęsiami toliau.

2009 metais daugumoje kelio ruožų buvo atnaujinta ir sustiprinta kelio danga. Kartu buvo rekonstruota ir atnaujinta Marvelės sankryža, šalia jos įrengtos naujos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, nuklotas naujas tvorų tinklas, įrengti pėsčiųjų ir dviračių tinklai.

2012 metais dangos rekonstravimas buvo įgyvendinamas dar platesniu mastu. A10 kelyje, kuris yra pripažintas kaip valstybinės reikšmės kelias buvo atnaujinta danga Panevėžio – Rygos ruože, įrengi pėsčiųjų ir dviračių takai.

Tolimesni darbai kelyje

Kaip žinia, darbai kelyje tęsiasi lig šiol. Galutinis planas Lietuvos keliui yra visą „Via Baltica“ kelią paversti magistralinio tipo keliu. Tai reiškia, jog čia bus praplėsta ir atnaujinta kelio danga, įrengtos modernios saugumo priemonė pėstiesiems, įrengti papildomi dviračių takai.

Pabaigai

Straipsnyje aptarėme kelią „Via Baltica“. Faktas, jog tai yra pats svarbiausias mūsų šaliai, todėl džiugu, jog intensyviais remonto darbais yra siekiama jį pilnai modernizuoti ir rekonstruoti.

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas / 5. Balsų skaičius:

Įvertinimų dar nėra. Būkite pirmas!