Per 2021 metus, Klaipėdos miesto savivaldybė pažadėjo esminius pokyčius sistemoje kuri yra atsakingą už transporto valdymą visame mieste.
Pagal numatytą planą, esminiai pokyčiai turėtų atsirasti jau esančiuose miesto šviesoforuose, kurie bus sujungti į vieną bendrą sistemą.
Tai turėtų miesto transportą paversti kur kas geriau optimizuotu, nei lyg šiol.
Dabartinė miesto transporto situacija
Naujieji sprendimai dėl eismo sąlygų valdymo jau buvo sėkmingai išbandyti praeitais metais dviejose miesto sankryžose esančiose Liepų ir Minijos gatvėse.
Tačiau didesnio poveikio tokia sistema nepadarė, kadangi esminiams pokyčiams transporte yra reikalingi vieninga sistema tarp visų gatvėse esančių šviesoforų. Tiesa, naujienos veiksnumą ir funkcionalumą vis tik pavyko sėkmingai ištestuoti.
Tai buvo daroma sekant pokyčius konkrečiame transporto mazge kur buvo įdiegta eksperimentinė sistema. Vis dėl to, pilnam transporto pakeitimui yra reikalinga išsami inžinierių ekspertizė ir analizė, tuomet ir bus pradėta diegti naujoji sistema masyviuose ruožuose.
Tikėtis visiškai laisvų gatvių – naivu
Pasak projekto organizatorių, naujoji eismo koordinavimo sistema visų miesto transporto bėdų automatiškai neišpręs. Kai kurios miesto gatvės piko metu turi tiesiog per daug eismo srauto, jog jos atlaisvėtų vien pakeitus šviesoforų valdymą.
Automobilių kiekis vistiek bus tas pats tam tikrose srityse, tiesa, tikimasi, jog su šiais pokyčiais, pati transporto tėkmė turėtų pagerėti, kadangi mažiau automobilių stovinės vietoje tiesiog laukiau, bus mažiau ir sustojimų, kas ir yra pagrindiniai faktoriai kurie lemia ilgiau trunkančią kelionę.
Mažiau sustojimų – geriau ir aplinkai?
Viliamasi, jog pokyčiai pasireiškiantys mažesniu kiekiu sustojimų ir stovėjimų reikš ir bendrosios taršos mieste sumažėjimą. Esą pagrindiniai dalykai kurie kenkia aplinkai ir yra staigūs trūkčiojimai ir stabtelėjimai sankryžose atsirandantys sankryžose.
Mažiau stabdelėjimų reikš ir tai, jog bus švaresnės sankryžos kuriuose pėsčiųjų srautas taip pat yra intensyvus.
Pokyčiai reikalaus naujų vairuotojų įpročių
Kadangi dinaminė sistema reguliuos tokius eismo dalykus kaip greitis ir panašiai, tai reiškia, jog vairuotojai turės pratintis ir prie skirtingų važiavimų sąlygų nei įprastai. Gali būti, jog kai kuriose vietose važiuoti kiek greičiau ar lėčiau nei lyg šiol buvo pripratę daryti.
Bus keičiama ir parkavimo tvarka. Pastebima, jog automobilių parkavimas magistralinėse gatvėse dabartiniais laikais yra pakankamai trukdantis normaliai eismo eigai. Sistema turėtų koordinuoti ir šiuos dalykus, siekiant koordinuoti sistemos laidumą.
Keisis ir perėjos
Daugelis vairuotojų sutiktų, jog idealiausias kelias jiems būtų tas kuriame nebūtų pėsčiųjų. Deja, tačiau nemažai perėjų kertasi su pagrindiniais miesto keliais. Naujoji sistema harmoningai turės pradėti dirbti ne tik su įprastiniais, tačiau ir pėsčiųjų perėjos šviesoforais.
Naujosios kartos perėjos, jau šiuo metu yra įrenginėjamos Taikos prospekte bei Šilutės plente kurių tikslas praleisti kuo daugiau pėsčiųjų srauto bei sumažinti automobilių stabdymą. Tiesa, tokių perėjų efektyvumas realiai pasimatys tik tada, kada panašūs sprendimai bus priimti didesnėje kelių atkarpoje.
Pagal idealų scenarijų, pagrindinėse miesto gatvėse turėtų nelikti nereguliuojamų sankryžų, o reguliuojamosios būti tokios išmanios.
Pokyčiai prasidės nuo puikiai pažįstamo transporto koridoriaus
Pirmasis tokių išmanių sankryžų koridorius bus rengiamas ašyje tarp Pilies, Minijos ir Naujosios gatvių. Tiesa, pats sankryžų išplanavimas kelia kiek daugiau kliūčių norint efektyviai įrengti pokyčius.
Ypač sudėtinga esą bus atnaujinti Šilutės ir Taikos koridorius efektyvesniam eismui nei lyg šiol.
Klaipėda mokysis iš Vilniaus
Priimtas sprendimus dėl pokyčių miesto gatvėse, buvo išsamiai studijuotas sostinės pavyzdys. Jis esą parodė, jog pagerinti eismo srautams neužtenka vien tiktai pakeisti šviesoforų sistemos. Geresnės eismo sąlygos esą natūraliai veda prie to, jog daugiau žmonių vyksta asmeniniu transportu.
Vilniaus miestas tuo tarpu dirba ties sąlygų gerinimų ne tik vairuotojams, tačiau ir dviratininkams vei pėstiesiems, yra numatytas ir parkavimo sistemos atnaujinimas.
Klaipėda žada sekti panašiu pavyzdžiu ir neapsistoti vien naujais išmaniais šviesoforais.