Lenkijos ir Lietuvos ministrai aptarė naujo geležinkelio statybas Kaune

ministrai aptarė geležinkelio statybas kauneTrečiadienį, laikinojoje sostinėje susitiko Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ir Lenkijos infrastruktūros Andžėjus Adamčykas.

Susitikimo metu, pareigūnai aptarė vykdomus ir planuojamus darbus, buvo užsiminta ir apie „Via Baltica“ rekonstrukcijos projektą bei naują geležinkelį nuo Vilniaus iki Balstogės.

Svarbiausia diskusijų tema, vis dėl to tapo „Rail Bailtica” ir jo darbų vykdymo efektyvumas.

Svarstoma apie dar vieną jungtį su Lenkija

Anot mūsų šalies ministro, su kolega iš Lenkijos buvo aptarta galimybė įrengti naują, europinio standarto vėžę jungiančią Vilniaus miestą, Druskininkų kurortą, Gardiną ir Balstogę. Lietuvos geležinkelių ekspertai, tokio projekto perspektyvą jau esą analizuoja.

Tokia jungtis esą būtų naudinga ne tik Lietuvai ir Lenkija, tačiau kartu ir Baltarusijai, Latvijai bei Estijai. Abu ministrai savaitės gale planuoja pasirašyti ketinimų protokolą kuris įformins šias infrastruktūros tobulinimo pastangas.

Lenkijos ministras viliasi, jog projektas bus įgyvendintas, Europos Sąjungai atkreipus dėmesį į tai, jog projektas padės apjungti ne dvi valstybes o visą jų tinklą.

„Via Baltica“ bus atnaujinta iki 2024 m.?

Abu valstybės pareigūnai susitikimo metu aplankė ir Lenkijos pusėje tiesiamą keturių juostų magistralinį kelią. Planuojama, jog darbai iki mūsų šalies turėtų atkeliauti 2023 metais, vėliausiai – 2024 metų pradžioje.

Anot J.Narkevičius, darbai pas kaimynus vyksta efektyviai ir intensyviai, na, o Lietuvos kelininkams teks prisiderinti, kuomet darbai jau kirs mūsų sieną.

Ministras kartu priminė, jog „Via Baltica“ ruožo „Kaunas-Marijampolė-Suvalkai“ nuo 56 iki 97 km buvo pritarta dar 2019 metų Lapkričio mėnesį. Galutinis „Via Baltica“ projektas turėtų būti užbaigtas 2025 metų gale.

Kartu su „Via Baltica“ turėtų esą neatsilikti ir geležinkelio projektas „Rail Baltica“.

„Rail Baltica“ projektui kyla grėsmė?

Pasak Lietuvos ministro, Lietuva ir Lenkija į šį projektą žiūri skirtingai. Kai lenkai dirba savarankiška ir tiesiogiai su Europos komisija, Lietuvos esą svarstomas kiek kitoks požiūris. Šiuo metu žemės jau yra paimta išsamiems tyrimams ir detalesnės projekto specifikacijoms nustatyti.

Visą projektą įgyvendinti Lietuvoje planuojama iki 2026 metų. Tiesa, mūsų ministrui kyla abejonių dėl pačio projekto įgyvendinimo ypatybių. Esą norint, jog darbai vyktų sklandžiai, geriausia, jog darbus atliktų Lietuvos valstybei priklausanti įmonė.

Rangovų konkursas jau įvyko ir šiuo metu yra sprendžiama kokiu būdu projekto vykdymo bus imtasi.

Trumpės kelionių laikas

„Rail Baltica“ – vienas didžiausių pastarųjų metų infrastruktūros projektų kuriame aktyviai dalyvauja tiek Lietuva, tiek Lenkija. Nors abi šalis modernus geležinkelis jungia jau nuo 2015 metų, „Rail Baltica“ vėžės bus modernizuotos taip, jog traukiniai galės pasiekti net iki 250 km/h greitį.

Pagal pirminius skaičiavimus, kelionė nuo Kauno iki Varšuvos turėtų užtrukti vos 3,5 val. O nuo sostinės Vilniaus – iki 4 val.

Planuojama, jog Kauno miestas, dėka „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo turėtų tapti labai svarbiu geležinkelių logistikos centru.

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas 5 / 5. Balsų skaičius: 1